Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

«Η σημασία ενός χαμόγελου» / "The Importance of a Smile"

 Πριν από 40 ολόκληρα χρόνια δημιουργήθηκε μια ετερόκλητη παρέα από μικροσκοπικά ανθρωπάκια, τόσο μικροσκοπικά, που το καθένα χωρούσε τέλεια στο χέρι ενός μικρού παιδιού.  Ο κατασκευαστής τους ήταν ένας πολύ ευφάνταστος και δημιουργικός άνθρωπος, που τον έλεγαν Hans Beck. Ονόμασε αυτή την παρέα με το περίεργο όνομα PLAYMOBIL… ένα όνομα που έμελε να γίνει διάσημο σε όλο τον κόσμο!

Τα PLAYMOBIL αποτελούν μια σειρά παιχνιδιών με σύντομη αλλά παράλληλα σπουδαία ιστορία από το 1974 ως σήμερα. Είναι γνωστά ως διαχρονικά και υψηλής ποιότητας παιχνίδια που περνούν από γενιά σε γενιά χωρίς σχεδόν καμία φθορά και χωρίς κανένα κίνδυνο για τα μικρά παιδάκια. Πράγματι, η PLAYMOBIL χρησιμοποιεί αρίστης ποιότητας υλικά και μήνες εξονυχιστικών ελέγχων ώστε να τηρηθούν στο μέγιστο οι προδιαγραφές ασφαλείας, πριν βγάλει κάθε παιχνίδι της στην αγορά.

Όμως η άριστη ποιότητα του παιχνιδιού δε θα ήταν ποτέ αρκετή για να γίνει ένα παιχνίδι τόσο αγαπητό στα παιδιά, πόσο μάλλον για να το ζητούν τα ίδια ως το καλύτερο δώρο για κάθε περίσταση.  Ποια είναι λοιπόν η μυστική συνταγή της PLAYMOBIL; Τι όραμα είχε ο Hans Beck όταν το 1971, εν μέσω κρίσης για την εταιρεία του και τη Γερμανία γενικότερα, συνέλαβε την ιδέα για την πρώτη φιγούρα PLAYMOBIL;

Το εκπαιδευτικό σύστημα παιχνιδιού PLAYMOBIL υπάγεται στην κατηγορία «role playing games (RPG)» ή στα ελληνικά «παιχνίδια ρόλων». Επίκεντρο του συστήματος είναι η διάσημη χαμογελαστή φιγούρα. Η εμφάνιση των φιγούρων είναι ιδιαίτερα απλή, γιατί ακριβώς βασίστηκε σε παιδικές ζωγραφιές: στρογγυλό κεφάλι, δυσανάλογα μεγάλο για το σώμα, δύο βούλες για μάτια, ένα μεγάλο χαμόγελο και καθόλου μύτη! «Ευθεία, ευθεία, τελεία, γραμμή: έτσι γίνεται η κεφαλή» όπως λένε και οι μανούλες στα παιδιά τους όταν τα μαθαίνουν να ζωγραφίζουν!

Ο χειρισμός της φιγούρας δεν απαιτεί λεπτεπίλεπτες κινήσεις που θα δυσκόλευαν ένα παιδί, ενώ η ίδια φιγούρα μπορεί να αλλάξει δεκάδες ρόλους, ανάλογα με τα διάφορα εξαρτήματα που μπορεί κάποιος να «κουμπώσει»  πάνω της. Η PLAYMOBIL δίνει στα παιδιά ακριβώς αυτό που έχουν ανάγκη: ανθρωπάκια και κατασκευές που απεικονίζουν πρόσωπα και καταστάσεις της καθημερινής ζωής, αλλά και συλλογές διαχρονικών και αγαπημένων θεμάτων φαντασίας.

Από τη μία σκηνές καθημερινής ζωής: η φάρμα με τα ζωάκια του αγροκτήματος, σανό και στάβλους, το μοντέρνο σπίτι με τη μαμά που περιμένει το δεύτερο μωρό της, ένα οργανωμένο κάμπινγκ με κάθε λεπτομέρεια, μέχρι και μικρά χοτ-ντογκ και ψυγεία παγωτού γεμάτα παγωτάκια. Από την άλλη ο κόσμος της φαντασίας: ένα μεγαλόπρεπο κάστρο Ιπποτών με πολύχρωμους Δράκους, ένα πειρατικό καράβι που ψάχνει για το θησαυρό, μια μαγευτική νεραϊδοχώρα… Η φαντασία κάθε παιδιού, ακόμα και του πιο απαιτητικού, μπορεί να ικανοποιηθεί και να εξελιχθεί σε άλλα επίπεδα.

Όσο πιο απλό είναι ένα παιχνίδι τόσο περισσότερο ενεργοποιείται η φαντασία του παιδιού. Τα παιχνίδια της PLAYMOBIL είναι ιδιαίτερα απλά, χωρίς ηλεκτρονικές λειτουργίες (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που ανταποκρίνονται και στα παιδιά που αγαπάνε λίγο περισσότερο την τεχνολογία). Έτσι, λοιπόν, δεν είναι καθόλου δεσμευτικά και η πλοκή του παιχνιδιού βασίζεται αποκλειστικά στη φαντασία του παιδιού, η οποία απλά ενεργοποιείται με πολύχρωμα και ιδιαίτερα λεπτομερή σκηνικά.

Δεν είναι όμως μόνο η ανάπτυξη της φαντασίας στην οποία συμβάλλει το παιχνίδι με την PLAYMOBIL, αλλά και μια σειρά από ψυχικές, κοινωνικές και διανοητικές λειτουργίες τις οποίες ενεργοποιεί και επηρεάζει. Η πρωταρχική ικανότητα που διαθέτει κάθε άνθρωπος είναι η μίμηση. Κι αυτή ξεκινάει με τη μίμηση του χαμόγελου του γονιού από το βρέφος! Μέσω της συγκεκριμένης ικανότητας, το παιδί αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του, γίνεται μέλος του, κοινωνικοποιείται και αναπτύσσει δεσμούς. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, τα παιδιά αναπαριστούν με απλοποιημένο τρόπο καταστάσεις, τοποθεσίες, σχέσεις και συμπεριφορές  που παρατηρούν γύρω τους. Συχνά, αναπαριστούν προβλήματα και δύσκολες καταστάσεις που ζουν στην καθημερινότητά τους, δίνοντας τη δική τους τροπή και μια άλλη εξέλιξη στην κατάσταση. Έτσι νιώθουν πως έχουν τον έλεγχο σε πράγματα που στην πραγματικότητα δεν μπορούν να ελέγξουν. Αυτό τα αποφορτίζει από συναισθηματικές καταστάσεις που τα στρεσάρουν, ενώ παράλληλα τα βάζει στη διαδικασία να σκεφτούν τρόπους επίλυσης των προβλημάτων, αναπτύσσοντας τις διανοητικές τους δεξιότητες.  Πώς ο ρεσεψιονίστ θα υποδεχτεί τους πελάτες στο ξενοδοχείο και πώς θα τους δώσει το δωμάτιο που θέλουν; Το παιδί μπαίνει στη διαδικασία να σκεφτεί οργανωτικά και να αναπτύξει παράλληλα τις επικοινωνιακές  του ικανότητες.

Αυτή η αποφόρτιση, εκτός από το στρες, έχει να κάνει και με την εκτόνωση αρνητικών και επιθετικών συναισθημάτων, όπως είναι ο θυμός και η ζήλια, τα οποία όταν εκφραστούν σε πραγματικές συνθήκες έχουν συνήθως αρνητικές συνέπειες. Στον κόσμο του παιχνιδιού όμως, το παιδί «απενοχοποιεί» κατά κάποιο τρόπο τα συναισθήματά αυτά και τα εκφράζει ανοιχτά, νιώθοντας πιο ήρεμο στην καθημερινότητά του. Ο καβγάς μεταξύ δύο πειρατών ή ο πόλεμος μεταξύ δύο διαφορετικών στρατών με ιππότες και δράκους, και άλλα παρόμοια σενάρια αποτελούν μια ήπια έκφραση της βίας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το παιδί εκτονώνει τα αρνητικά συναισθήματά του και μαθαίνει να αποδέχεται την ύπαρξη εντάσεων στην καθημερινότητα, να της αντέχει, ακόμα και να τις διαχειρίζεται.

Σε κάθε μια όμως από τις καταστάσεις που μπορεί ένα παιδί να επιλέξει να αναπαραστήσει, υπάρχει το στοιχείο της εναλλαγής ρόλων. Το παιδί δεν αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού έναν μόνο ρόλο, αλλά περισσότερους, και ειδικά όταν παίζει μόνο του και όχι με παρέα. Το να μπορεί να υιοθετεί όποιον ρόλο θέλει και να δρα μέσω αυτού λύνοντας προβλήματα στην ιστορία του, ενδυναμώνει την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά του, κάνοντάς το να πιστεύει ότι πραγματικά μπορεί να γίνει ό,τι επιλέξει στη ζωή του. Εναλλάσσοντας ρόλους και βιώνοντας τη συναισθηματική κατάσταση όλων των πλευρών, το παιδί μαθαίνει πως σε μια κατάσταση δεν υπάρχει μόνο μια οπτική γωνία και ότι ένα πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπίζεται σφαιρικά ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων, όπως για παράδειγμα στη σχέση «αεροσυνοδός-επιβάτες αεροπλάνου PLAYMOBIL».

Παράλληλα καλλιεργείται η ενσυναίσθηση, μία από τις σημαντικότερες ικανότητες, χαρακτηριστικό των πιο ευφυών και πετυχημένων ανθρώπων. Η ενσυναίσθηση με απλά λόγια, είναι η ικανότητα ενός ανθρώπου να αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα των άλλων σε μια κατάσταση.  Καλλιεργημένη ενσυναίσθηση σημαίνει αποτελεσματικότερη επίλυση των προβλημάτων και αποφυγή των εντάσεων με σκοπό τη μέγιστη δυνατή ικανοποίηση όλων των πλευρών σε ένα πρόβλημα.

Είναι λοιπόν προφανές, πως το παιχνίδι είναι ζωτικής σημασίας για ένα παιδί. Δεν είναι μόνο μια μορφή απασχόλησης για το ίδιο και μια στιγμή ηρεμίας για τους γονείς, αλλά μια ολοκληρωμένη και μάλιστα δωρεάν ψυχανάλυση, αν παρατηρηθεί με προσοχή, ενδιαφέρον και αγάπη. Επομένως, η προσοχή του γονιού πρέπει να εστιάζεται άμεσα στην επιλογή του παιχνιδιού αλλά και στη μετέπειτα χρήση του. Παρακολουθώντας, ή ακόμα καλύτερα συμμετέχοντας στο παιχνίδι, ο γονιός μπορεί να αντιληφθεί τι προβληματίζει το παιδί του, τι άποψη έχει για το κάθε άτομο του εξωτερικού του περιβάλλοντος, σε τι θα χρειαζόταν περισσότερη καθοδήγηση, αν είναι ευτυχισμένο, αν φοβάται την ανάληψη ευθυνών και δρα επιπόλαια, αν σκέφτεται οργανωμένα και λογικά και χίλια δυο ακόμα πράγματα. Άλλωστε όπως είπε κάποτε και ο Ντοστογιέφσκυ στο έργο του «Αδελφοί Καραμαζώφ»… «Ό,τι χρειάζεται η ψυχή ενός παιδιού είναι το φως του ήλιου, τα παιχνίδια, το καλό παράδειγμα και λίγη αγάπη!»

Έλενα Γκαρή, φοιτήτρια Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Το άρθρο αποτελεί μέρος εργασίας στα πλαίσια του μαθήματος "Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ".




 Before 40 years created a motley handful of tiny little people , so tiny , each fit perfectly in the hand of a young child . The manufacturer was a very imaginative and creative man , whose name was Hans Beck. He named this company with the curious name PLAYMOBIL ... a name that was destined to become famous throughout the world !

The PLAYMOBIL are a series of short games but also great history from 1974 until today . They are known as temporal and high quality games which passed from generation to generation with almost no wear and no risk to small children . Indeed , the PLAYMOBIL uses high quality materials and thorough checks months to meet the maximum safety standards before asking any game on the market .

 
But the excellent quality of the game would never be enough to make a game so dear children , let alone to ask the same as the best gift for any occasion. So what is the secret recipe of PLAYMOBIL; What was the vision when Hans Beck in 1971 , amid the crisis for his company and Germany generally, conceived the idea for the first figure PLAYMOBIL;

 
The educational game system PLAYMOBIL belongs to the category «role playing games (RPG)» Greek or " playing games ." The focus of the system is the famous smiling figure . The appearance of the figures is very simple , because just based on children's drawings : round head disproportionately large for the body , two dots for eyes , a big smile and no nose ! " Straight, straight, dot , line : this is the head " as they say Manoules their children when they learn to paint !

 
The handling of the figure does not require delicate movements complicate a child , while the same figure can be changed dozens of roles , depending on the various accessories that one can " snap " on her. The PLAYMOBIL gives children exactly what they need : weaklings and structures depicting characters and situations of everyday life , but also timeless collections and favorite fantasy theme .

 
On the one scenes everyday life: the farm with the farm animals , hay and stables , modern home with mom waiting the second baby , an organized campsite with every detail , right down to small hot dog and ice cream freezer full pagotakia . On the other imaginary worlds : a magnificent castle knights with colorful dragon, a pirate ship looking for treasure , a magical Fairy Land ... The imagination of every child , even the most demanding , can be satisfied and evolved into other levels .

 
The simplest is a game the more activated the child's imagination . The games of PLAYMOBIL is very simple, without electronic functions ( except for a few exceptions and respond to children who love a little more technology ) . So, there is no binding and the plot of the game is based solely on the child's imagination , which is activated by simply colorful and highly detailed scenes .

 
But it is not only the development of the imagination which helps the game by PLAYMOBIL, but also a number of mental , social and mental functions which activates and influences . The primary skill that every man has is imitation . And that starts by imitating the smile of a parent of the child ! Through this capacity , the child perceives the environment , joins , socialize and develop bonds. During the game , children represent a simplified manner , position , relationships and behaviors they observe around them . Often , represent problems and difficult living situations in their daily lives , giving their own mission and another development in the state . So they feel they have control over things that really can not control . That the discharges from the emotional stressful situations , while putting it in the process to think of ways of solving problems , developing their intellectual skills . How receptionist will greet customers at the hotel and how to give them the room they want? The child will not have to think and develop organizational parallel communication skills .
This discharge , except the stress has to do with the expansion of negative and aggressive emotions such as anger and jealousy , which when expressed in real conditions usually have negative consequences. In the world of the game , however , the child "
exculpation " somehow these feelings and express them openly , feeling calmer in everyday life . The quarrel between two pirates or war between two different armies with knights and dragons , and other similar scenarios are mildly violence during the game . The child relieves negative feelings and learns to accept the existence of tensions in everyday life , to the bear, and even manage them.

 
In all but one of the situations can a child choose to represent , there is the element of switching roles . The child does not take from the beginning to the end of the game only one role , but most, especially when playing alone rather than with friends . Being able to adopt whatever role she wants and acts through solving problems in this story, strengthens the confidence and peace of mind , making him to believe that they really can do everything chosen in life . Alternating roles and experiencing the emotional state of all parties , the child learns that a situation is not only a perspective and a problem that must be addressed comprehensively in order to serve the needs of all , as for example in the relationship " stewardess - seater airplane PLAYMOBIL '.

 
Alongside cultivated empathy , one of the most important skills , characteristic of most intelligent and successful people. Empathy simply put, is the ability of a human to perceive the emotions of others in a situation . Cultivated empathy effective means of solving problems and tension for maximum possible satisfaction of all sides to a problem .

 
It is therefore obvious that the game is vital for a child . There is only one form of employment for himself and a moment of calm for parents , but a complete and even free psychoanalysis , if observed carefully , interest and love . Therefore , the parent's attention should be focused directly on the choice of the game , but in later use. Watching , or even better by participating in the game , the parent can understand what troubles the child, what is each person's external environment , what you need more guidance , you are happy if afraid of taking responsibility and acting casually , if organized and logical thinking and a thousand other things . Besides, as once said Dostoevsky in his " Brothers Karamazov " ... " Whatever it takes the soul of a child is the light of the sun , games , good example and some love ! "


Elena Gari , student of
Athens University of Economics 
This article is part of work for the course " Electronic Marketing " .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου